Sidor

måndag 24 juni 2013

Käftis!

Igår tog vi det bara lugnt ute i Järbo. Vi målade en dörr vit och tog en promenad. Alla fick vara med! Utom Jonas för han var och fiskade. Så det var jag, kusinvitamin, Sixten med vattkoppor och Emma som fick magknip (har jag sagt att vi käkat kanske hur mycket godis som helst. hela helgen. jag och sprattelmaskinen kommer ses ett tag framöver...) och ont i bena och hungrig och allt möjligt. Så här i efterhand kanske det bara hade varit bäst att låta henne ta cykeln... Men vi orkade inte vänta på allt hon skulle få till för att ens komma iväg på den där bajken. Sorry Emma, men det gick ju bra tillslut ;) och gulliga får och kossor såg vi. Mysmys!
När jag väl kom hem hade Fredrik fixat med en film och lite mys. Tog en (näve) saltpingvin och pupp!!! Min gamla tandställningstråd lossnade från en tand. Suck! Var bara att ringa käftis imorse det. Tjugo minuter senare fick jag tid. Turbodusch!
Allt gick bra och snabbt, ståltråden som stack mig i tungan slipades ner och nu är allt skönt igen. Men plånkan vart Fasiken LÄNSAD!!! Och då fick jag ändå 300 spänn rabatt... Nä dra mig baklänges! Självklart hittades 2 små hål som ska lagas också. Kan ju bara tänka mig hur dyrt det blir... Mitt i semestern också. Får bli vatten o brö för den här damen ett tag framöver då ;) Men jag har ju inte lagat så många hål i mina dagar så det får väl va ok då. Fick ju skämmas att jag inte varit på tandläkarbesök på närmare 5 år... Pinsamt! Men sen jag flyttade hit har det liksom inte blivit av. Och mina tänder har ju varit stabila så det var ingen fara. Bara pyttepyttelite tandsten, det är väl för att jag är så duktig med tandborstning och flourskölj. Bra där Muris!!
Efter betalningsschocken fick jag hasta in till Melice. Hon ville öva Reiki Healing på mig och det säger jag INTE nej till. Det är spännande och man blir jättetrött efter. Avslappnad. Ska få komma nästa vecka också. Kul. Får se om det blir nån skillnad. Just nu är jag ju rätt så avslappnad, semestern kan ju ha den inverkan på sinnet. Jag fick lite healing förra veckan också, när jag var där på massage. Och HJÄLP!!! Vad det kändes dagarna efter... Hon tryckte väl ut varenda liten knut i ryggen på mig. Tänk hur allt sitter ihop i kroppen. Fantastiskt!
Nej nu ska jag fortsätta vila efter gräsklippningen. Få se vad Fredrik tycker att vi ska ha för middag... Han kom hem och nu har han visst dragit igen. Undrar om han åkte till Petssons garage....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar