Sidor

måndag 10 juni 2013

Hemmagjort bevattningssystem!

Innan vi åkte till Grekland stod jag inför ett lite angenämt bekymmer. Hur skulle jag göra med vattningen? Skulle jag låta blommorna va utan i 2 veckor? Visst hade nån kunnat vattna, men då blev jag så nervös över larmet... Det blir ju för drygt om det skulle utlösas av misstag osv osv.
Då sa morsan en grej:
Ta en burk eller flaska med vatten och stoppa i ett snöre i både vattnet och blomman så vattnar dom sig själv. Och dra på trissor! Det funkade bra!!! En liten persilja som kastat in handduken bara. Basilikan såg också helt frystorkad ut, men den hämtade sig.
FANTASTISKT va?!?!
Sen var det såklart VÄLDIGT jobbigt att ta reda på alla burkar/flaskor/kannor/hinkar, som blivit rejält lortiga av brunt vatten, när jag kom hem. Men det är fixat nu iaf ;)
Kolla ärtan vad fin!
Står på bron och ser lite lagom stökig ut. :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar