Sidor

onsdag 19 juni 2013

Självsvält....

....inget för mig!
Låg i sängen o deppade, ont i ryggen, trött, tjockis, orkade inte kliva upp o stå på sprattelmaskinen fem minuter ens. Surfade runt, vad gjorde jag innan iPhone?!?!?!, kollade in på en blogg. Träningsblogg. Satte kastspyan i vrångstrupen och fick en tvångstanke om självsvält och späkning. Vad i farao skulle jag titta in där för?!?! Magrutorna haglade mot skärmen... 2 sekunders depp, sen tänkte jag: nä nu jäklar rycker jag upp mig!!! Nog för att jag har världens mest långsamma viktnedgång med lite bakslag då och då, men det går ju neråt iallafall. Tog mig ut i tvättstugan, körde 30 minuter och nu känner jag mig nöjd. Man kanske skulle kunna döpa passet till bikramdprattel.... Solen hade varit såååå bussig och värmt upp lokalen (tvättstugan) till en obehaglig värme. Fick köra med dörren öppen. Gnisslet for över byn som en vilsen svala i den ljumma sommarvinden...
Ps! Jag har INTE duschat mig med blomsprutan, det är på riktigt!
Får se om videon fastnar på bloggen ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar