Sidor

torsdag 22 augusti 2024

Gårdagens paket.

Fredrik servade mig och hade hämtat ett tradera-paket när jag kom hem från jobbet igår. Men eftersom jag tydligen är rädd för att komma till de lite jobbigare delarna av tröjan (har fortfarande inte stickat nåt sen jag kom hem) så var jag tvungen att packa upp grejerna nu. (Typ somnade på soffan igår) Två mässingskrokar och ett glasfat. Krokarna tycker jag är helt fab, tunga gedigna. Blir perfekt att hänga upp porslinsblomman i köksfönstret, när den börjar klättra hej vilt. För det tror jag ju att den kommer göra igen. Snopet om den inte gört… fatet tyckte jag var lite kul (kostade dessutom bara 1 krona) som en symbol över sommarens krig mot fåglarna som käkade upp mina körsbär. Och sen gjorde dom inte det och nu ligger det en väldig massa ruttna körsbär på marken. Nä! Bättre lycka med körsbären nästa år. Verkligen! Undrar om det är i helgen jag måste försöka klippa ner körsbärsträden…? Det tåls att tänka på.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar