Sidor

söndag 11 augusti 2024

Men nu jäklar!!

Har jag väl ändå lyckats göra ett överdrag till soffan på altanen!! Hurra!! För vi köpte ju inga nya utemöbler i år (heller). Dynorna har ju verkligen, i flera år, sett fööööör bedrövliga ut!!! Urblekt grå, blir visst LILA. I olika nyanser också… usch!! Köpte iaf ett gäng filtar på Rusta. 49:-/st. Jättebilligt!! Klippte lite och sydde ihop lite här och där. 3 filtar behövdes. Blev lite spillbitar, kanske kan pussla ihop lite bättre till armstödskuddarna…
MYCKET tidskrävande får jag lov att säga, men jag är ju ledig nu och kände ändå glädje i att hålla på. Mitt tålamod höll hela vägen, wow!! Det blev lite hur som helst, men jag hade inte större ambition, så det gör mig inte så himla mycket. Lite filtar strategiskt utplacerade, så är det väl ingen som ser att mönsterpassning och sömmar är sisådär.
Nä, nu ska jag känna mig nöjd ett tag, titta på deckare på SVT och sticka på min tröja. Jag laddar för påslaget som komma skall, Fredrik ringde precis och sa att joodå, minsann fanns det inte ytterligare en (j*%}#%*^ hel%}{#%€*) hockeytröja som skulle sys… uff!! Känner redan påslaget. Lugn nu… andas…! Namaste!!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar