Sidor

lördag 24 augusti 2024

Ny samling…

Härligt ändå, att få samla på sig lite prylar!!
Har visst börjat samla på såna här vaser. Den första jag hade, fick jag av pappa för nåt år sedan. I somras köpte jag den lilla i bild på loppis i Ockelbo. Tänkte att det skulle vara trevligt med en kompis till farsans vas. Och så förra veckan dök det upp två stycken (likadana med gula bär) vaser på tradera. Och så vann jag budgivningen. Så nu har jag ju faktiskt en samling! Tänkte att jag behöver ju inte 2 på pricken lika, Barbro fick en om hon ville. Men det ville hon inte. Haha! Men det är nog sant det… passar nog bra i mitt kök faktiskt. Eftersom den 4:e inte fick ölats på hyllan, så fick den en plats i fönstret. Med lite vatten och blommorna från lyckoklövern. Har jag tur, rotar dom sig och jag kommer få ett bestånd utan dess like. Längtar till nästa sommar!! Jag tänker nog verkligen strunta i buskrosor i min balja utanför friggan. Jag fyller den med klöver i stället. Så himla fint!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar