Sidor

fredag 4 februari 2011

Är det jag som är känslig?

Eller vad är det egentligen man ska förvänta sig?
Nu snackar jag om gårdagens AW
med jobbarkompisarna....

Vi tar det från början:

Vi bokade bord för 12 personer förra veckan redan,
bara deeeet verkade ju sååå jobbigt...
Vi måste bestämma vad vi skulle äta dagen innan, fick hålla oss till 2 rätter ur menyn.
Ville vi ha förrätt kunde vi ju ta o beställa en blandtallrik som
alla kunde äta från...

(!?!?!)

Vi hade ju samlat ihop ett gäng från alla 3 butikerna, så det vart ju ett meck att samla ihop
allt...

Jaja! Men hur som helst så kanske vi hade sammanlagt 4 rätter.
Förbokade mat för 11 personer på onsdagen, ett bortfall.
Bord från kl 19, mat kl 20.15

Den sista i sällskapet kom 19.45
så vi kunde ta in maten tidigare.
Maten kom in 20.45....

OBS!!!det var 5 servitriser och en jätteliten restaurang.

Man fick tillslängd sig en meny som var vikt som
en solfjäder typ.
Vilket resulterade i att man nästan bara var TVUNGEN att klämma lite på den
och sen vrida ur den som en trasa.
Man fick läsa både upp och ner på den.
Fjantigt!

Hur som haver...
Jag hade bokat
"No shadow burger"
Grillad hamburgare toppad med bluecheese, chipottlerelish, lökringar, pommesfrites samt
Jay´s originalsåser.

Till efterrätt tog jag
"Snap, cracle & pop"
Skogsbär, doughnut, vaniljcreme, skogsbärsis
och lakritsrippel.

Burgaren var ju i ett vidbränt bröd, läs kolsvart,
dressingen märkte man inte ens av :(
typ köpebea och steaksås på flaska var originalsåserna.
(Fast pommesen var iaf super...)

Desserten:
Mosade frysta bär blandat med tinade.
Osynlig laktritssås.
På smeten var det lagt en pytteliten vaniljmunk som var torr som en skorpa.

PUNKT!

Nu när jag läser det känns det inte så farligt, men man kanske
fick lite för höga förväntningar av presentationen av menyn på nätet...
För jag brukar då bara vara tacksam för att
slippa laga mat...
Men jag vet inte... kanske PMS-ar eller nåt...

Betalningen vart ju också en historia för sig...
Vi hade sagt till att alla skulle betala var för sig FRÅN BÖRJAN!
Så vi trodde väl det var därför det var så viktigt att hon skrev upp allt vi åt på
våra respektive platser och allt.
Nej, när vi skulle ta in notan fick man en miniräknare
och alla var tvungen att skriva sitt namn och vad man skulle betala på en lapp.
Det tog väl en 30 min innan lappen kom till mig, men jag hade kontanter,
så jag bara lade det och lämnade växeln i dricks.
Men det vart ju lite strul med nån kortbetalning tror jag eller vad det var...
Får väl höra historien idag på jobbet.
Men då drog jag.
Jag hade iaf lämnat 60 spänn över, så jag var då oskyldig ;)
Kanske hon gick miste om lite dricks när hon inte bara tog betalt av var och en från början...
HAHAHA!!!!
Konstig personal...
Men vi får väl vara glad att vi inte behövde LAGA maten själv...

OCH man får skylla sig själv lite som inte säger vad man tycker på en gång förstås,
men då gör jag inte det iaf utan går hem o tjurar lite ist ;)
SURKÄRRINGVARNING!!!!

Och vi har ju så fantastiskt kul när vi träffas, så då får man ju fokusera på det ist.
Har träningsvärk i skrattmusklerna idag.

Nu ska jag slurpa i mig lite nya piggelintabletter som jag införskaffat.
Vitality.
Bra för både det ena och det andra.

Bra för hjärnan, kroppen och mot trötthet.
Få se om jag vaknar till lite efter vinterns trötthet :)


mors!!

1 kommentar:

  1. hihi vilket skämt! Det där hade vi fixat bra mycket bättre:-D Men som sagt du slapp ju laga maten själv

    SvaraRadera