Sidor

fredag 25 februari 2011

Ledig dag!!!!

Men jag anar en ton av deppigt gnällande från hundsängen...
Hampe vill ju helst vara ute o leka 24/7.
Undras vad han hittar där under snön? ;)

Men vi har varit både på prommis längs åkerkanten och borstat igenom pälsen
så till den milda grad, så att det ser ut som det springer omkring
små miniHampusar ute på ängen Hahaha!!!
Jag är såååå sjuuukt trött på allt hundhår som ligger överallt.
( Även fast man dammsuger heeeela tiden...)
Kan väl starta garnfabrik snart...

Igår levde jag lite " on the edge " ;)
Märkte på morgonen att bilen gick lite knackigt...
men det var ju 2 prickar från det röda på bensinmätaren, så jag var tvungen att chansa.
Skämtade med Sofia efter jobbet att jag kanske skulle bli stående.
Skulle jag INTE ha gjort...
Nu vart jag inte direkt stående, men jag måste ha fått isproppar eller nåt i tanken,
för efter den långa kurvan ner på 55:an la bilen av!!!!
HJJJJJÄÄÄÄÄLP!!!!!!
SÅ pinsamt!!!!
Gasade som en tok, men inget hjälpte på flera sekunder.
På med varningsblinkersen o körde längs kanten...
2 ggr till hände det mellan kurvan o Svartbäcksrondellen.
Men sen så släppte det som tur var och när jag kom till macken i Ramstalund
tankade jag i en full tank. Smart att man kan tanka fast man inte har så mycket på kortet.
Tur att man fick lite påfyllning idag då ;)
Drygt att det ska vara så svårt ibland att få rätt lön bara...
För nu vart det onödigt lite kvar på kontot tycker jag :(
Men då får jag väl det sen då hoppas jag...

Snart ska jag ta o rycka upp mig o ta ett rejält grepp om dammsugaren o köra av en sväng, tvätta,
sy en kudde till Petsson som fyller år nästa vecka, åka o handla
OCH göra som min kompis Nettan gjorde i veckan:  4-kantiga kokosbollar.
MUMS!!!!

Kolla in hennes recept på
flerbarnsnettan.blogspot.com.

Nej men dags att sätta igång då.
MÅSTE ju hinna med " Hem till gården " också nu när jag är ledig ;)

1 kommentar:

  1. Haha, här var man länkad ;)
    Får hoppas det hela berodde på att det behöver svalna lite och så håller jag tummarna för att det går bättre nästa gång =)

    SvaraRadera