Sidor

fredag 22 april 2011

Ett orangeri...

...ja tack!
Som det här t ex

som jag o Sandy såg i söndags
när vi var i Örbyhus o gick i slottsträdgården.
Som typiskt hade stängt just då...
Men sååå snyggt!!!!
Fast en punschveranda skulle duga fint det med.
Eller ett växthus.
Eller vad som helst!!! ;)
Bara man kan dona till lite där inne och ställa till med middag
bland frodigheterna.
Tänk vilken lyx...
 Men jag gjorde en annan grej iaf av det vi hittade,
innan tröttblåbäret bestämde sig för en tupplur utanför Månkarbo...


Ett litet drivhus vart det minsann.
Med en tofs à la Monatazami käckt på sidan.
Lite fattigmanssilver, en pippi i betong samt lite pelargon.
Det vart  mysigt tycker jag ;)
Och mycket trevligare än de snustorra påskliljorna och pärlhyacinterna
som jag inte
har städat undan än... ooops!
Har planterat alla mina gamla lökar under Jasminen nu,
tänk vad härligt det kommer bli när de börjar blomma, kanske nästa vår.
Och vanlig hyacint som doftar så gott!
Förra sommaren hade dom ju det på Tuna trädgård.
Så oväntat att se det i rabatten mitt i hettan,
men det luktade fantastiskt i värmen.

2 kommentarer: