Sidor

tisdag 19 april 2011

Pupp!

Jahapp!
Såhär tjusigt vart det när jag la i vattenpärlor i min
Aaltovas.
Tog lite pelargonrens och stoppade i oxå.
Vem vet... Kanske jag får lite nya pelargoner att stoppa på altanen i sommar???
Hoppas! ( SnålJeka... :) )

Men en sak är jag lite fundersam över...
Under vasen står det
100-års jubileum 1998.
Men på jobbet fick vi ett papper igår att vasen har nåt jubileum i år.
Vaddå för jubileum???
113-årsjubileum eller???
Jag måste kolla upp det där idag!
Jag kanske missuppfattade informationen oxå.
Jag är ju lite senildement nu för tiden...

Nej nu ska jag käka lite rester från igår.
Fredrik hade hittat på nåt:
potatisgratäng med chorizo i.
Och såklart inga grönsaker till, men gott var det! ;)
Får väl köpa med mig en sallad från pressbyrån till lunch.

Nej men hejsvejs då...


Lite senare på dagen ;) :
Nu har jag kollat upp det här med min 100-års vas.
Aalto föddes ju 1898, så de gjorde den för att jubilera honom.
Men i år är det 75-års jubileum på Aalto Collection.
Skönt! Då var det klart och jag slipper ut i tvättstugan och
leta reda på kartongrackarn :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar