Sidor

fredag 22 april 2011

Trägdårdsarbete/mord???

Idag blev en helt oväntad dag för mig!
Godis till frukost,
det är ju faktiskt påsk! ;)
Efter det tog jag tag i lite skötsel av trädgården...
Kan knappt tro det själv!
Började med att beskära körsbärsträdet,
vidare på hallonbuskarna.
Sen råkade tomtens skönhet ut för en redig gallring...

...man kan ju knappt tro det vart några kvistar kvar på Jasmin-stackaren.
Ja hoppas att jag inte dödat den nu, den doftar ju sååå
UNDERBART när den blommar.
En redig rishög vart det iaf.

Jordgubbslandet fick sig ett litet lyft oxå, men herreje vad det var besvärligt att
rensa det då!!!
Revor hit och dit och jag kan ju bara hoppas att det
kommer bli några gubbar i år ;)

Jag bara ÄLSKAR sånt här väder!!!!
Är nästan avis på mig själv!!!
Torkvindan har blivit invigd för säsongen, flera maskiner
har blivit avklarade.
Det torkar ju så sjukt fort i vinden.

Lunchen/middagen avnjöts på andra sidan åkern




Tommy o Fredrik hade fixat grillad korv med bröd.
Det kan ju vara sjuuukt gott.

Nej SHIT vilken härlig dag!!!
känns ju helt overkligt att jag ska jobba hela helgen...
Hoppas det är lika fint väder på måndag...
då slutar jag ju som tur är tidigt, och kan ju hoppas att t ex Carro och Sara är lite sugna på
lite rosé i eftermiddagssolen.
För på tisdag är det ledig dag som gäller igen WIHOOOO!!!!

3 kommentarer:

  1. Vad snäll du är!
    Hahaha! Klappar mig själv på axeln rätt så rejält som du märker... ;)
    Längtar tills vi ses!!! kraaaaamar ;-*

    SvaraRadera
  2. Ehhh du rosé låter som en heeeeelt ok idé, jag jobbar till 15 sen så, om inte vårat främmande är kvar förstås...

    SvaraRadera