Sidor

fredag 19 november 2010

Ledig fredag...

Fram med dammsugaren. O ladda tvättmaskinen o fixa o dona. Phu!!!
Men jag gör bara det nödvändigaste, för jag har ju hela 3 (?!?!?!?) olästa Hänt extra som jag bara måååste gå igenom... ;) Kanskekanske att jag tar o bakar lite lussebullar. Men det är knappast troligt! Ska ju även ringa min kusin o tjabba lite, det kan ju ta en hel del tid... :)








Idag slängde jag i mina nya sängkläder som jag köpte förra veckan. Jag bara ÄLSKAR satinvävda sängkläder ( heter det satinvävda...?) Jag var ju egentligen ute efter "vargfällen" men de grå matchade ju så bra till, så de slank ner i påsen oxå. Hopplös!!! Men jag tycker det är bra med mycket sängkläder. Framförallt nu på vintern när man inte kan hänga dom ute på tork. Det tar ju så lång tid att tvätta igenom några omgångar. Och hela vardagsrummet blir fullt med tvätt i hundra år. fast det är ju inte så kul att ha hela tvättstugan full med smutslakan heller... Vilket i-landsproblem... Skärpning!!! HAHAHA!!!

Hjälp vad vidrigt det är när solen skiner o man byter i sängen. Alltså jag blir förvånad om vi inte har rekord i dammpartiklar (kvalster, men det vill jag inte tänka på för då SPYR jag) som bara flyger omkring. Jag höll andan o ruskade ordentligt samtidigt som jag satte luftrenaren på högsta fart. Hoppas nu då att allt hamnade i den o inte fick sig en skjuts in i lilla rummet ist. HAHAHAHA!!!! Jag får ju panik! Skulle vilja gå runt med munskydd mest hela tiden.

Konstigt att jag inte utvecklat grav astma eller dylikt...

Sen är vi ju så dumma i huvet som låter Hampus skutta omkring i sängen oxå... Men han är ju för gullig ibland o bara vill mysa....

Vilken ågren jag fick nu då!!! Varför gick jag inte ut o gick imorse?!?!?! Jag är för dryg. OK! då bara måååste jag lova mig själv att börja igen på måndag (hört det förut?!?!?) ;)

Dags att hänga tvätt o ladda en ny maskin!

Morsning :)

2 kommentarer:

  1. Tror att jag ska ta mej en sväng till Hemtex å köpa mej ett vargskinn jag med=) Snyggt!!!
    Miss u<3
    Kraaam// Evelina

    SvaraRadera
  2. ÅNGEST!
    Och jag som liksom sket i att bädda rent i sängen(tänkte den ska ju ändå användas nu till mycket nu när stora barn inte är hemma) usch och fy Janeth!?
    Sambon här hemma är allergisk mot satin, han ramlar ur sängen, han fastnar med fötterna och tja, allt som går att gnälla på gnäller han på ;)
    Kanske beror på att han är en skogsarbetare!!

    Men men, din ser ju sjukt härlig ut =)

    Kramkram!

    SvaraRadera