Sidor

torsdag 4 november 2010

Vår lilla Sverigeturné

RESPLANEN:
Tisdag, lämna Hampus hos mamma.
Onsdag, dra ner till Kosta
Torsdag, till Ullared
Fredag, till Lidköping
Lördag, hem på kvällen
Söndag, hämta Hampus
Måndag, tvätta o städa inför jobbveckan...

Men det blir ju inte alltid som man tänkt sig...

Vi lämnade Hampus på tisdagen hos mamma iaf, o det gick väl bra. Han har ju vart där förut. Han tycker ju oxå att det är ruskigt roligt att jaga livet ur hennes katt så fort han vågar visa sig. Mamma var ju HELT övertygad om att de skulle vara kompisar innan veckans slut. Så blev det inte.
Vi passade på att hälsa på Elias uppe i Norrsundet oxå. Han är ju bara fööör sööööt!!!! Gulliga unge!!!

Tidigt på onsdagen började vår resa ner till Kosta Boda Art Hotel. Vi köpte McDonken frukost i Enköping o sen bar det av. Men synd då att vi började med att köra lite fel från Enköping. HAHAHAHA!!! Dom hade inte skyltat så jättebra på den nya vägen. Så det blev några extramil o en sur gubbe då. :D
Till slut kom vi då fram, gjorde bara ett stopp. Fredrik var tvungen att tvätta av bilen lite (suck).
Efter 50 mil var man ju lite mör i baken alltså. Men eftersom vi kom i så god tid fick vi gå o käka lunch direkt, medan dom fixade vårt rum.
VILKEN LYCKA!!!!
Snacka om att hamna i paradiset!!!! vilket hotell!!!!
Dom hade verkligen gått heeelt BANANAS!!!! Glaskonst precis överallt. T.o.m Fredrik tyckte det var en upplevelse... (synd då att han inte stoppade i batteriet i kameran...)
Lunchen var helt super! Buffé med nån fisk o grejjer. Självklart på Mine-tallrikar o man drack bara ur Merlotglas. Vattnet serverades bara ur fina karaffer. Roligt med mixen, man behöver verkligen inte bara hänga upp sig på EN servis eller EN glasserie. Underbart!
Sen fick vi tillgång till rummet då. Helt galet! Bara på toan var det hur mycket grejer som helst... Jag ville aldrig åka därifrån :(




Innan 3-rätters middagen tog vi ett varv runt Outlet-området. Blev lite shopping, fiskegrejjer för Fredrik, en födelsedagspresent till pappa och ett hutlöst dyrt litet glashjärta för min del. Jag fattar inte att jag inte handlade mer, men det var så trist väder. Kallt o eländigt så vi drog till relaxen. Det var oxå heeeelt galet! Glaskonst på väggarna överallt. På alla toaletter, i duschen, utställda limiterade prylar överallt och i poolen hade de utställning på superfina grejer på botten. Så man gick långsamt, för att vattnet skulle vara stilla, o kollade ner i golvet i upplysta små utställningsrum. Fantastiskt!!!
De hade 2 olika bastusorter oxå. Vi körde båda. Jag passade på att göra en inpackning och ansiktsmask också, så jag kände mig riktigt reeeen o fräsch.

Sen var det dags för middagen då. det var ju så tjusigt så man nästan tyckte det var pinsamt ;) Tog in vitt till förrätten, pilgrimsmussla med tjusiga tillbehör, men kände att rosén vid poolen satt sinna spår, så jag tog en cola till varmrätten. Vilket våra bordsgrannar fann väldigt lustigt.
Men dessa pensionärer hade nog behövt druckit lite cola till maten dom oxå, för efter ett par flaskor var dom allt annat än charmerande kan jag säga... Drog ruskigt vidriga sexskämt o va allmänt pinsamma. Så där fick jag det sista skrattet.
Jag tog iaf Dovhjortfilé till middag med supergoda tillbehör och Fredde tog olika varianter på kanin.
Till efetrrätt tog jag nån äppelsymfoni o Fredrik kommer jag inte ens ihåg vad han tog. Nåt med italiensk maräng iaf.

Efter middagen tog vi oss till glasbaren. Helt sjukt alltså. Allt var av glas (iaf det mesta) vi fick drinkarna i Streetglas. Tyckte jag var toppen för jag vill ju att Fredrik ska börja samla på dom.

På torsdagne kände vi oss pigga så vi drog tidigt. Jag ville ju passa på att åka till Målerås (helst hade jag ju åkt runt i hela glasriket, men det hade väl inte riktigt Fredrik lust med) så vi var där runt 9.40. Men det såg inge kul ut och det öppnade inte förrän 10, så då drog vi till Ullared. Tio minuter efter Målerås började volvon låta som en rymdraket. Jag vart livrädd! Tänk om vi skulle bli fast där i småländska skogen... Gulp!!!! Vi hade iaf fint väder, så det var ju tur. Vi tänkte att de kanske hällt fulbensin i tankomaten i Målerås. Vi stannade o kollade lite i motorn, såg inget, fortsatte köra o rätt vad det var gick det över. PHHHUUU!!!

Ullared var ju sjukt stort!!! Vi orkade inte ens gå igenom hela, det berodde oxå på att det var massa galna tanter som blockerade oss heeela tiden med sina kundvagnar, men lyckades ändå knåpa ihop ett kvitto på 2500:-
Inte så tokigt.
Eftersom vi inte ens orkade gå igenom hela Ullared, åkte vi direkt till Lidköping.
Var framme strax före 20 o tog in på Best Western där.
Ringde Rebecka så hon kom o hängde med oss när vi käkade supergoda hamburgare på Harry ´s.
Sen orkade vi inte va vaken längre, gick med Beckis hem o sen till hotellet.
Så fredagen gjorde vi Lidköping. Helt underbart mysig stad!!! I love it!!!
Och man får ju inte missa det fantastiska Rörstrandområdet. Hjälp alltså!!!
Jag ska ner o hälsa på snart igen.
Men de bara måååste ha flest inredningsbutiker av alla städer i sverige. Hjälp!!!
Så på fredag eftermiddag åkte vi hem.

På lördagen hämtade vi hampus, han hade inte blivit kompis med katten, sen svängde vi förbi Evelina o kollade på Millie.
Verkar ju vara ett drömbarn!!! Sov som en stock, fast vi stod där o snackade o kände o klämde ;)
Vilmer Skulle ha kalas den dagen ( typiskt att man inte visste det då :( )
så han var i sitt esse o berättade och visade en massa roligt. Gullunge!!!

Sen kom vi hem i hyfsad tid, så jag kunde inte låta bli att titta på båda Twilight-filmerna som jag köpte på Ullared. Toppen! Min kusin sa ju att de var sååå bra. Jag tyckte väl kanske att det verkade lite fjantigt, men när de var så billiga kunde jag väl offra mig då...
Så nu kan jag inte bärga mig tills den 3:e kommer ut. SUCK!!!!
Så jag beställde alla böckerna på nätet i måndags, hoppas de kommer snart!!!

Ja det var väl vår lilla trip... Blev lite kortare än planerat, men det var hur underbart som helst!

Hjälp vilken tid det tog för mig att skriva detta. Nu har jag ju lite bråttom...
Så det är väl bara att rycka upp sig o dra till jobbet då...

Vad roligt att Carro o David ska få en sån klockren inflyttningspresent av oss idag. Hoppas de blir glada HAHAHAAHA!!!

Nej SKÄRPNING!!!! IN I DUSCHEN!!!

Morsning!

2 kommentarer:

  1. Låter som en lyckad semester!!! Vill oxå till Ullared! Får muta Micce Micce med nåt riktigt bra=)
    Wilmer gillar "Angelican & Freddan" skarpt=) Ni får komma på hans kalas nästa år igen sa han=)

    Kram kram

    SvaraRadera
  2. Meeen han är för gullig! Ja vi får se till att ta med ett paket nästa år då ;)

    SvaraRadera