Sidor

torsdag 25 november 2010

Nära kraschupplevelse på 55:an

I morse hade jag nog nåt osynligt skyddsfält runt mig.
TACKAR!!!!
Höll på att bli mosad av en lastbil (ok en liten lastbil) som visst glömt stänga av sin blinkers.
Hur knäpp får man va?!?!?
Eftersom jag trodde han skulle köra ner i samhället, så körde ju jag ut mot Uppsala jag...
Fick ju lite sladd o så eftersom det var ungefär hur halt som helst.
Tittar i backspegeln... HJÄÄÄÄLP!!!!
Då såg jag ju bara grillen på den förbaskade lastbilen typ upp i rumpan på micran.
Men då hade han iaf stängt av blinkersen.
Jag tänker from nu ALLTID ta seg vägen genom byhålan så jag kan åka ut på den andra utfarten. Fyfarao!!!
Hade ju kunnat blivit jordens smäll. För de andra stackarna från Enköpingshållet också.
Hoppas att den där blinkersmannen skärper till sig hädanefter!!!
Löningsdag idag iaf! WIHOOOO!!! och med livet i behåll kanske det måste firas med nån härlig liten " sättasprättpåvarjekorvöre"-tur...
Men idag blir det raka vägen hem efter jobbet, så det kanske blir imorgon.
Eller på lördag :D för då är det visst julmarknad hos oss.
Då hoppas jag att jag fyndar en gul kivilykta som jag kan ställa på bordet i rummet.
(Vägra plocka ner den som står i köket!!)

Mors!

2 kommentarer:

  1. Men shit!
    Jag hade blivit skit rädd och troligen kört i diket på köpet ;)
    Men skönt ändå att allt gick bra, du förtjänar verkligen att få bränna lite stålar nu ju =)

    Shoppa lugnt!

    SvaraRadera
  2. Ja visst förtjänar jag?!?!?!
    Men det blir väl väldigt liiiite shopping med tanke på vad som kom i lönekuvertet kontra räkningarna...
    Men skönt att veta att man iaf förtjänar det... :)
    Och skönt att någon håller med! ;)

    SvaraRadera