Sidor

onsdag 5 januari 2011

GAAAHHHH!!!

Blir tokig!
Ringde till vårdcentralen idag o fick snacka med distriktssköterskan.
På FREDAG ska jag få hostmedicin utskrivet.
WTF!?!?
Varför på fredag!?!?!
Det kanske är idag som jag behöver!
Men jag lär väl vänta då...
Jag känner mig nog som den sjukaste personen i världen
just nu....
Sköterskan trodde det kunde vara influensa.
Och det där med yrseln var ett symptom som flera här i krokarna haft,
så det var inget hittepå.
Skönt att höra det iaf!
Ordinationen var att dricka mycket vatten,
nässpraya och inte ligga still för mycket.
För då riskerar man att förvärra sjukan...
Så jag kliver väl upp med jämna mellanrum då.
Tar lite Kan Jang o C-vitaminer o allt vad jag köpt.
Jag vill VERRRKLIGEN inte bli sjukare!!!
Hostmedicinen jag köpte igår var ju ett SKÄMT!!!
Hon jag pratade med idag sa att det var ungefär som
honungsvatten.
VA!?!?!?!
Det har jag ju druckit i flera dagar!
Värdelöst! :(
Jaja! så ska det kanske va då!
Men jag kan inte fatta att det egentligen bara är
fjärde dagen jag är sjuk.
Det känns ju som fjärde veckan eller så.
På måndag bara MÅSTE jag vara frisk!
Jag har ju INGEN ANING om hur man sjukskriver sig...
Har varit hemma från jobbet en gång en längre tid.
10 dagar för 4,5 år sen.
Då var väl gränsen på 2 veckor antagligen, för då behövde man inte göra nåt
särskilt iaf...
Det var då ALLA på jobbet
(typ, för det var ju nån där och jobbade)
vart matförgiftade.
Eller fick salmonella eller vad vi råkade ut för...
Det var ingen höjdare kan jag lova!!!
Sköterskan måste ju tro att jag är helt puckad...
För jag trodde ju att jag måste gå till doktorn för att få mitt recept,
men så var det ju inte. FNISS!!!
Men då fattar jag ju ännu mindre varför jag inte bara kunde få
det där receptet idag...
Ja det kan ju jag fundera på idag.
Chefen tyckte jag skulle lägga ut en bild på mig själv,
men jag tror det kan va olämpligt...
Ser väl ut som 7 svåra år ungefär.
Har även fått en utbuktning på halsen.
Väldigt mysko!
Kanske har hostat sönder nåt.
När jag känner på det känns det som 2 mjuka nonstop under huden.
Riktigt vidrigt när jag tänker efter.
Kanske får ringa den där syrran igen om det inte försvinner...
Nej åter till soffan...
Snark!

1 kommentar:

  1. Alltså, STACKARE!!! Hoppas att du kryar på dej!!! KRAAAM=)

    SvaraRadera