Sidor

måndag 27 september 2010

Då var man deltidare då...

Första dagen på mitt "nya" vik.
Tur att jag är ledig i möra,så jag kan känna efter hur det känns egentligen...
Börjar hädanefter 12 på vardagarna o har stängning. Det funkar väl, men inte för evigt. Det kommer väl bli ca 75%. Och jag är ju inte direkt ensammast i världen o jobba det. Men oftast är det väl småbarnsföräldrar o folk med viss sjukdomsbild som inte jobbar heltid. Och folk som pluggar förstås. Iaf bland mina vänner...
Det känns ju verkligen bra att ha sovmorgon, men det blir ju surt i plånkan. Jag har ju varit sååå trött på sista tiden, så jag får väl se det som en "viloperiod" inför julen. Kanske jag blir lite fööör utvilad... hahaha! Hjälp vad tanterna kommer få det jobbigt...
O sen vet man ju inte hur det blir i vår heller. Ja det här med vik. halvårsvis det är lite uttröttande faktiskt.
Men i morse tog jag en långprommis, bäddade, dammsög o städade undan i köket. Så man hinner ju med en del iaf. Slipper man hålla på med sånt på sina lediga dagar.
O det känns ganska annorlunda att ha det så här när man inte bor i viken, där i krokarna löste det sig ju alltid. Där kände man ju alltid nån som visste nåt jobb osv. Här är det lite skillnad...
Jaja! Får väl leva lite på Fredrik då ;)Och skönt att de flesta julklappar är fixade! för det kan ju verrrkligen va ett stressmoment!!!

Nej det blir bra att vi har lite semester i slutet av okt! Det är trevligt och mysigt att hitta på nåt tillsammans!
O vi har ju sagt i typ 4 år att vi mååste åka till Eksjö o hänga lite med Vanja o Robban. Hoppas nu då att de är hemma...

Undras hur Lidköping ligger i förhållande till Eksjö... Det kan ju bli en ordentlig Sverigeresa det här... Vi måste kolla det o lägga upp en resplan. HAHAHA!!! tur att vi INTE har husvagn!!!
Fredriks dröm! men det där med camping är inte min cup of tea...

Nej nu ska jag lägga iordning matlådan (som jag oxå hunnit gjort i morse) o sen dra till jobbet.

mors!

3 kommentarer:

  1. Välkommen i klubben "vi som inte arbetar heltid, utan har viktigare saker för oss!!!! ( inte förälder, inte sjuk, pluggar inte, inte lat...
    Köp en påse godis och slappna av !!!

    /C

    SvaraRadera
  2. ....tänk bara på alla chokladpraliner som finns, någon MÅSTE vara hemma/arb mindre för att hinna äta upp dom !

    SvaraRadera
  3. ...du kan komma till mig för jobbet, vid 8-tiden så hinner vi tugga i oss några chokladaskar !

    Nu, har jag väll rekordet i antal kommentarer !

    SvaraRadera