Sidor

torsdag 23 september 2010

Men nu så!!

Var det drag i butiken!
Härligt!! men vi har ju sjukt bra erbjudanden oxå... Ser fram emot att jobba i helgen. Bara måååste bli drag då. Nu har nästan alla knivset gått åt igen... himla poppis alltså.

Nu sitter jag o tuggar på ett PÄRON från vårt eget päronträd! Känns lite lyxigt, förra året kom det ju inga päron eftersom jag tvingade Fredrik att typ såga ner hela trädet. Jag trodde ju att det fått nån svampsjukdom eller nåt... Tur att det tog sig igen. i år har vi även vattnat det extra mycket, så det har väl gjort sitt kan jag tro. Men det har ju inte kommit så många. Jag kommer ihåg för några år sen, då hade vi så sjukt mycket päron så grenarna nästan var i backen. det var tider det! ;)
Men jag har fått höra av grannen att det kan faktiskt variera med skörden...
Undrar när jag ska komma mig för att koka in o va en redig husmor... Jag säger: nästa år! Helt säkert 100% kanske!
Kanske att det blir äppelmos då oxå.

Idag tänkte jag hoppa morgonprommenaden igen :( men jag tog mig i kragen o knatade ut. SÅ skönt!! Härligt väder var det oxå. O inga monsterhundar i paradiset! Men FY alltså vad jag tyckte det var jobbigt med backen idag! jag måste ha nån sjuka på lut. Helt förstörd!! Men jag tog i o kämpade mig fram o klarade turen på 55 minuter iaf. Bra gjort!! Den tar mellan 50 o 60 minuter. Men oftast 50 nu för tiden...
Jaja! så var det med det.

Längtar hem till "Halv åtta hos mig". Det är sååå mysigt! Favvofavvo!!

Min yngsta lillebror har visst börjat en svetsutbildning. Jätteroligt!!! Undrar vad man kan dra för nytta av det då... ;)
Vad behöver man egentligen som är svetsat? En paviljong i trädgården kanske? det måste man ju kunna svetsa ihop? Hoppas han går nån smed-utbildning oxå då... Jag kan tänka mig en hel del saker nu som jag behöver!!! HAhaha!!! stackaren!!

Nej nu börjar det dra ihop sig för arbete igen.
Morsning

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar