Sidor

fredag 10 september 2010

Hjärtattack, tacktacktack...

Mera stress, yesyesyes...

Men tur att jag var uppe med tuppen imorse!!!
Har redan hunnit med dagens motion. Ska bara göra mig iordning o sen dra upp till Gästrikland. Valbo, närmare bestämt. Ska hälsa på Evelina <3 och Johanna <3 ska oxå vara där. :) Johanna har visst opererat sin handled, så om Ebbott (alltså HUR stavas det!?!?!, dagens uppdrag att ta reda på...) gör nr 2 i blöjan ligger jag o Evelina risigt till ;)
Sen blir det ju alltid så stressigt när morsan råkar få nys om att jag ska upp... Kaaaan jag inte bara svänga förbi? och ska jag inte passa på att åka upp till Norrsundet när jag ändå är uppe???
Men TJENA!!!! jag ska ju till Evelina o tänker inte vara där i en kvart bara...
Och Norrsundet?!?!? det är verkligen INTE på vägen!!!
Däremot ligger Uppsala på vägen till Stockholm, så ville brorsan så gärna träffa mig kunde dom svängt in på jobbet när dom ändå var nere med Elias. Sådetså!!! Jag tänker inte ha dåligt samvete för det!!!
Fast jag vill ju gärna träffa dom förstås. Men jag orkar inte växa fast i bilen bara för att ses 10min. Det är ju en omväg på typ 15 mil... Iaf inte när jag bara är ledig EN dag. Man blir ju tröttare av att vara ledig än att jobba ibland...
Jaja! Jag svänger iaf förbi morsan, men då lär hon visa mig hur jag ska virka ihop alla mina mormorsrutor. Sådetså!
Och så har jag ju en bodylotion att hämta där. En som jag fick av farsan, från Björk & Berries i Högbo. Värsta lyxiga. ;)
Vad härligt väder det är alltså!! Tänkte på det när jag var ute i morse.
Drog in så mycket frisk luft jag kunde i kroppen.
Gick förbi en busshållplats, såklart stod det en yngling o väntade på bussen med en cigg i truten. Skulle väl till skolan. Tänkte inte mer på det utan gick o insöp det härliga vädret... Insöp väl lite föör mycket kanske...
Slutade med ett halsbloss som räckte hela vägen hem typ.
Fick man träna på rökringar...
Alltså rökning!!! ska det va nåt det?!?!? Luktar ju bara illa, föråldrar kroppen och så är det ju dyrt oxå.
Får väl börja med min fasters mantra under hela min uppväxt: "Jaaa du! det är ju bara ungdomar som har råd att handla. Var fååår ni pengar ifrån?!?!"
Och alltid syftade hon på att vi var bortskämda från farsan.
HAHAHAH!
Hon själv som varit sjukpensionär i typ tusen år, lägger OTALIGA summor på änglar som hon stoppar i varenda vrå i sitt hem, ska ju inte säga nåt tycker jag HAHAHA!!! Sen är det ju farbrors pengar som går åt till det övriga i hushållet... men det snackas det VÄLDIGT tyst om :D
Ja är man lite tjurig, får jag väl skylla på att det ligger i släkten ;)
Men hon har erkänt på senare år, att jag varit duktig o jobbat mycket. Även när jag gick i skolan. Så såååå bortskämd har jag ju inte varit iaf ;)

Nej nu börjar det bli hög tid för mig att kuta in i duschen o sen dra. Men vad ska jag ha för kläder... Känns ju som jag bara har sommarkläder och jobbkläder. Vad hade jag innan sommare egentligen??? Stressigt...
Morsning!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar