Sidor

måndag 16 augusti 2010

Tack damen som förlängt mitt liv, i typ 100 år, med ett riktigt gott skratt!!!

Har ju vart lite grinig för alla vägarbeten överallt i stan, och allra helst på Tycho Hedéns väg till o från jobbet.
Som i morse när de satt upp 30-skyltar överallt o lagt ut farthinder...
Men iaf; var ju lite trött efter dagens arbetspass med mensvärk o några riktiga drygisar. Satt i bilen o bara längtade hem.
Hamna vi 4-mackar korsningen.
Rött ljus naturligtvis... Suck!!
Damen i bilen framför (hon var först i kön) börjar backa.
Väldigt mysko tycker jag då o vägrar backa. Hon får väl köra rakt iaf tänker jag surt.
Sen blinkar hon vänster. Men där står det ju en annan bil som oxå ska rakt.
Han, som jag, verkar sucka o skaka på huvet.
Jahapp tänker väl hon o försöker köra höger.
(Betänk att det fortfarande är rött ljus.)
Börjar svänga, men det tar stopp för man får inte svänga höger så där är ju en refug. Så då får hon motorstopp, startar igen, får på varningblinkers och kliver ur bilen med en suck.
Försvinner ner framför sin bil o börjar kånka på nåt som verkar jääätte tungt.
Kan det vara en människa!?!?!?
Nej!!!
Hon verkar inte fatta att det är farthinder som ligger i vägen, utan tror det är nåt skräp, eller så, och lägger det på sidan av vägen.
HAHAHAHAHA!!!! Jag bara doooog bakom ratten!!! Innan hon hoppar in i sin bil igen borstar hon av sig ordentligt o fixar frippan. Tar en djup suck, sen blir det grönt o hon drar iväg.
Alltså jag höll på att skratta ihjäl mig!!! Jag vågade inte kolla in i de andra bilarna för då hade jag nog gått åt på riktigt.
Sen blir man ju irriterad på att allt detta hann hända vid rött ljus. Inte konstigt man blir toookig när man får stanna vid varenda lyse, när man är på väg till jobbet... Men det är ju en annan historia.
Undrar om damen kom på sen vad hon gjort... :D :D

Nej nu ska jag garva lite till!


Hejsvejs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar