Sidor

måndag 23 augusti 2010

VILKEN HELG!

Lördagen började med att leta soffa. Gick jääättebra!! det blir inte som vi tänkt oss, men det kommer nog bli super när den kommer på plats. Det får bli en vanlig divansoffa samt en fåtölj med fotpall. I typ svart. Tar ca 2 veckor innan soffan kommer o 5 veckor för fåtöljen. Men det får man stå ut med.
O jackpot på första butiken, det var inte tokigt! Jag o Fredrik verkar ju ha samma smak ungefär så det gör det hela ännu lättare. SKÖNT!
Sen vart det en sväng till Enköping med svärisarna o fick en fika på "tant Gredelin" eller vad det heter. Passade även på att gå på ÖoB o köpa deo. jag blir helt enkelt föööör snål att köpa den på ICA för 35 spänn, när den kostar 19 där. Vad konstig man är ibland :) Men nu behöver jag nog inte köpa nya på flera månader :)Toppen.
På em åkte vi till Bålsta o hämtade syrran.
Det var flera hundra billigare att åka dit än direkt till Gävle. Så vi åkte tillsammans för att fira Rickard igår.
Hon har fått en redig kula :D
Igår då, på söndagen, åkte vi upp till Gästrikland... Jag tycker det är lite jobbigt när jag ska hinna med så mycket när jag ändå är uppe...
Men vi hann iaf med allt :)
Började med en fika hos Evelina. MUMS!!! Hallonpaj som var supergoood. Man ska ha lite kanel på tydligen. Slurp!
Dom hade sååå fint hemma!!!! kan inte fatta vad dom hunnit med på ett år bara!?!? fick se lite före-bilder. SÅÅÅÅÅ FIIIINT!!!
Det tyckte Fredrik oxå, så nu vill han kolla nya tapeter till vardagsrummet oxå. HÄRLIGT!!! Tack Evelina o Micce!! ;) Måste komma på inspirationstur snart igen ;) O Wilmer hade ju blivit sååå stor sen jag såg honom sist. Jätteduktig kille. Liten snackpåse som visade alla sina saker o lärde mig spela ett spel, gillart!
O jag fick en sån fiiin (god) present från Sahflor´s skafferi av Evelina o Johanna.
Sen bar det iväg för att köpa garn på Owe J då.
Kom dit o det var SLUT!!! Gaaahhh ;(
Blev på skitdåligt humör, o sen hade jag typ 100 missade samtal från morsan, som undrade var vi var nånstans, men TJAAAATA DÅ!!!
Det är det värsta jag vet! jag skyndar mig väl så mycket det går!
Så tyckte jag det var hennes fel att det var slut. Men det gick ju fort över såklart. HAHAHA!!!
Sen kalasade vi på. Rickard blev nöjd för han fick ihop till sin telefon som han önskade sig. Av mig fick han en Aaltovas o lite pengar.
Det var fullt hus kan jag lova! Alla som sett "Tomten är far till alla barnen" förstår... Ungefär samma, fast lite värre.
Syskon o halvsyskon,barnbarn, lite föräldrar o mor o-farföräldrar o kompisar i en salig blandning med respektive. Började nästan fundera själv när jag presenterade Kristian för Fredrik. Ja det här är min fd storebror!?!?! Hahaha! invecklat!
Sämst på dagen var mina småsyskons pappa, som jag hatar!!!
Fattar inte vad han fått för sig, o ska komma hela tiden för?!?!! Var ju med när Rebecka tog studenten oxå.
DRYG!!!
Gå o dö din j##la s##tgubbe! F#ck you!! vill jag bara häva ur mig samtidigt som jag delar ut en redig pungspark!!! För jag är ju sååå mogen!!! O han kan ju bara försöka vara trevlig... då j##lar!!!! hahaha! Jag kanske borde testa det där med anger managment... Jag håller mig ordentligt, eftersom jag tycker synd om alla hans barn o barnbarn som var där. Kan inte va kul att ha en sån pappa!!!
Jag har märkt att jag börjar tycka lite synd om skitgubben oxå. Han är ju inte så poppis faktiskt. Kanske inte är så kul det heller... Han börjar ju bli riktigt gammal oxå...
Nej SHIT!!! nu får jag skynda mig till jobbet!

P.s Hittade ju garn sen på Coop i Valbo, så nu har jag en hel kasse full igen. Blir till att virka massa rutor ikväll då ;) jag undrar hur lång tid det kommer ta att virka ihop alla rutor sen då... Ett bekymmer i taget.

Morsning

2 kommentarer:

  1. Jäklar vilket blogginlägg, haha! Såååå skoj att läsa, man garvar ihjäl sig ibland... Jag VILL också ha garn men kommer ju inte till ngn garnbutik ngn gång :( Om ni ska slänga sofforna kan ni slänga dem här hos oss haha... Vi har första tjing kom ihåg det, hihi. Om Henke vill förstås! Kraaaaaamen!!!!!!

    SvaraRadera
  2. Hahaha! ja det vet du!! Fredrik har en plan bara... han vill ju bygga ut altanen så vi kan ha sofforna där. Så i helgen måste vi städa ur tvättstugan (lycka till...) så vi får plats med dom där så länge. Får se hur det slutar... ;)
    Ja du... garn verkar vara ett projekt... men en vacker dag!!! :D

    SvaraRadera