Sidor

lördag 21 juni 2014

Dagen efter...

Klockan var inte mycket efter sju när vi klev upp så här på midsommardagen. Vilket underbart väder!! Lite blåsigt, men jag sitter lite i lä på altanen med solhatten på. Kan så här med facit i hand konstatera att just svart var riktigt onödigt att köpa på hatten. Varmt blir det...
Observera att lurvet nere till höger i bild inte, jag upprepar INTE, är kvarlevor från rakningen under armarna utan det är faktiskt renfällen jag ligger på som sticker fram. Lovar!
Gårdagen var också en riktig fröjd. Trots idoga påtryckningar så sade jag ifrån, nej vi måste bli färdiga i lilla rummet innan vi bestämmer nånting annat i helgen. Kanske är konstigt för vissa, men för mig känns midsommar som ett ypperligt tillfälle för mig o Fredrik att tillsammans i lugn och ro få fixa klart utan att behöva bestämma en massa tider hit och dit. Det visade sig då att vi visst blev färdiga, så gott som, i torsdags kväll redan så då kändes ju gårdagen som riktigt fröjdefull. Ingen stress, städade ut en massa skrot, åkte till pappersinsamlingen och ja, lite så. Efter ett tag så vart det tillochmed lite myror i brallan på mig så vi åkte o hejade lite hos Källberg. Riktigt trivsamt!! När gänget drog vidare åkte vi hem o tände grillen och käkade hamburgare och jordgubbar till efterrätt. Mums!!! Så idag gör vi återigen lite vad vi får lust till. Gissa vad Fredrik håller på med??? Just det! Tvättar bilarna. Hahaha!!! Lite typiskt, men blir han glad för det så... Han hittade tre lakritsstänger i dörren på min bil. Dom hade jag glömt bort. TACKARRRR!!! Jag låter dom ligga i solen innan jag ska käka upp dom, varm, mjuk saltlakrits. Fy farao vad gött!!
Jaja! Bäst jag laddar upp mig ordentligt för undrar jag om det inte är dags att pluppa ut en liten skitunge snart. Fogarna känns värre än vanligt och det känns lite som att någon knackar på där i våningen under lite då och då. Dags att komma ut, kanske den säger?
Imorgon ska vi försöka hitta på nåt lämpligt skåp att stoppa in i lilla rummet också. Har sett ett rätt så bra på Ikeas hemsida. Vi får se hur det ser ut i verkligheten...
Nä, kanske dags att sy klart det där lilla kuddfodralet. Det tar emot vill jag lova ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar