Sidor

måndag 16 juni 2014

Systuga...

Nu har jag fått använda geniknölarna ordentligt! Sytt ett påslakanset till vaggan. Kanske tog tre timmar, så nu är jag lite trött. Försöka få bandet rakt och lägga till sömsmån och andra finesser... Tänk att nåt som ser så enkelt ut känns så krångligt. Men jag tror jag lyckades hyfsat iaf. Man får inte kolla avigsidan ;)
Nu längtar jag tills vaggan blir ihopsatt och ställd på sitt ställe. Eller bara ihopsatt. Ser inte så kul ut när liggdelen står där på golvet... Jag vet inte hur man får ihop den, det var Fredrik som monterade ner den när vi köpte den så det är väl bäst han fixar.
Nu ska jag ta en liten paus i syningen. Jag ska sy 2 örngott till, ett likadant till vagnen och ett vitt till spjälsängskudden. Kudden till spjälsängen är dessutom lite större. Kan bli en ordentlig utmaning ;)
Men jag fixade ju till täcket till vaggan, så det kanske går bra ändå. Vi får se.
Själva tyget har jag köpt på Ikea. Lakan faktiskt, så det blir så där skönt som i vanliga sängar. Mjukt o gott. I en ljusgrå färg. Passar bra i vårt sovrum nu jö :D
Nä, dags för lite fruktstund OCH lunch. Jag tar mellis och måltid samtidigt jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar