Sidor

tisdag 24 juni 2014

Så bortskämd!!

Alltså, fortsätter det på det här viset kommer vi få en riktigt bortis liten bebis. Så himla fint Muminporslin ligger nu på presenthögen till Lillis. Mormor (ja gammelmormor till Lillis då) köpte det när vi var nere på Iittala outlet. Så himla fiiiint!!! Mamman är iaf skitglad! Jag vill gärna att vi ska använda porslin till barnet, det är väl lika bra att lära sig direkt att vara försiktig. Och så är det fräscht material också. Gulliga Tea har redan försett barnet med tallrikar i melamin som vi ska ha när vi inte äter hemma. Den här lilla ungen är sjukt välförsedd och bortskämd redan lär jag säga... Hahaha!!!
Vilken härlig dag det varit dessutom. Jag klev upp vid sju och käkade frukost. Tog väl tag i örngottet då, så nu är bäddsetet till spjälsängen färdigt. Men så fort Camillas är klart byts det ut såklart!! Men bra att ha några att byta med tänker jag. Får se när vi låter barnet börja sova däri. Kanske rätt så tidigt skulle jag tro... Vi får väl se. Än har det inte pluppat ut nån bebis så det behöver jag kanske inte ens fundera på... ;) Det tog iaf några timmar att sy klart. Jag tar ju inte pris i syteknik direkt. Men med lite strykning och invik så ser det ju hyfsat ut iaf. Fast hjälp vad svårt det är att knäppa kort på. Ser ju sjukt knöligt ut!
Så kom då mormor och Lena vid 11. Med sig hade dom min tremänning Micke. En gosse på 14 år som var hungrig så det var bara att duka fram frukost igen. Inte mig emot. Gott med käk ;)
Efter ett par timmars altanhäng tog vi promenaden till Outleten. Micke var verkligen en typisk tonårskille. Hahaha!!! Efter ett tag till var han JÄTTEHUNGRIG igen och det var skittråkigt och jobbigt att gå. Men han var bara kul och en stor eloge till honom som snällt lät oss kolla i alla affärer. Men efter maten på pizzan då hade han ändå fått nog och ville verkligen hem till Valbo igen. Det var ju bara det jobbiga kvar att GÅ biten hem till mig först. Tar väl ungefär 10 minuter. Hahaha!!! Men han var riktigt tålmodig ändå. Kul att träffa sina släktingar också. Sen åkte dom hem då och kvar blev jag. Trött och lite uttråkad... Orkar inte riktigt ta mig för nåt, Fredrik jobbar över också. Fy vad trist!! Men jag har kommit på att jag ska börja virka lite African Flowers och göra nån kudde av. Så imorgon efter bm ska jag till Tygriket och köpa lite garn. Det blir kul. Fast jag har ju så fullt upp hela den här veckan så jag vet inte när jag ska hinna virka. Kan ju inte virka såna där blommor heller så jag måste ju lära mig det också... Men det blir nog kul :D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar