Sidor

onsdag 11 juni 2014

Jag gjorde det!!!

Jag fixade tapetseringen i sovrummet!!! Haha, kan knappt tro det är sant!!! (Före-bilden är den med mörka tapeter, hylla och sängbord. Efterbilden är den med vita sängborden som jag målade typ förra veckan, vita lackhyllan som vi tog från lilla rummet och den ljusare tapeten. Den är faktiskt ljusare i verkligheten än på bilden. konstigt.)
Visst, man ser ju att det är en amatör som gjort det, men det är det väl ingen som bryr sig i??? Började slipa spacklet klockan 7 imorse och nu först är jag färdig. Och helt slut. Hoppa upp och ner på stolen och klippa fel och försöka fixa till och lite så. Dessutom råkade visst mina ben svälla upp i det kvava vädret som råder, så tänk er mig med världens största mage och ett par ben som mest liknar två timmerstockar. vilken syn. och konstigt att stolen höll... ;)
Det som verkligen tog längst tid var våden vid det konstiga hörnet. Där till vänster i bild. Alltså jag fattar INTE varför vi har ett sånt konstigt hörn... Tog säkert 1,5 timme att fixa. Sen var jag tvungen att ta en knäckemacka på bron. För där höll stubinen på att brinna av alltså. Men sen flöt det på riktigt bra med de andra våderna.
Det är nästan så att jag skulle kunna tänka mig att fixa lilla rummet själv... Men jag vet ju att vi har köpt rätt så exakt med tapet (för den var ju APDYR!!!) så det är väl lika bra jag låter den där målaren fixa då...
Men köket, det kommer jag tapetsera om, hahaha! Vänta du bara Fredrik!!! Kanske blir bytt i hela huset medan jag är hemma med knodden... Måla kaklet i köket ska jag också höra hade jag tänkt, men det får jag nog ta om Fredrik ska på nån Enduro-helg eller nåt. Har jag nämnt någon gång att han inte gillar när jag ska fixa själv... ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar