Sidor

måndag 23 juni 2014

En flaska sommar!

Jäklar i min låda vad jag ska träffa folk den här veckan!
Idag hälsade jag på Helena i Uppsala näs, om det heter så... Jag är ju INTE så insatt i vad ställena heter häromkring... ;) sen kom Lena hit. Och pysseldrottningen i hög person kom ju med en flaska hemgjord flädersaft. Så himla fint!! Kommer jag ju inte vilja öppna. Den får stå som den är i köket helt enkelt. Visst var den fin?! Visningsexemplar!! :D
Imorgon kommer mormor och en annan Lena, mammas kusin närmare bestämt. På onsdag är det dags att träffa Sandra i stan, sen bm i Enköping. Torsdag kommer Evelina o Johanna. Wihoooo!!! Bäst att den lilla stannar kvar där inne i magen, för jag har INTE tid med förlossning för tillfället. Ingen lust heller för den delen. Om man nu någonsin kan få lust att föda...?
Idag känns det mycket skönare i magen också. Igår fick jag nästan lite panik när allt var så bökigt o stökigt o värkte o hade sig. Idag kändes det som vanligt. Mycket skönt. Eller skönt och skönt... Kan man tycka det är skönt med foglossning och propptjock? Det känns iaf stabilt! Jag trivs med att vara gravid och det kommer kännas jättekonstigt när det är över.
Men det blir väl bara ännu bättre med en liten skitunge kan jag tänka mig. Ska bli så härligt!
Det vart visst inget örngott igår heller till spjälis... Hmmm. Värst vad det tar tid då. Får se om jag tar tag i det snart då. Vi köpte iaf färdiga lakan till både vagga, spjälis och vagn igår. Det kan nog gå åt några kan jag tänka mig. Så jag hinner nog sy egna också. 80 spänn för ett yttepytte lakan liksom, är inte det väldigt dyrt??? Dom där barnaffärerna vet då verkligen att ta betalt! Det kan man ju köpa ett stort lakan på Ikea för och sy en fyra fem stycken av. Minst! Jag har ju mycket lakan kvar här hemma också, men jag har visst klippt lite konstigt av dom till påslakanseten så jag vet faktiskt inte om jag får ut nåt lämpligt material till underlakan. Hahaha!!! Hörde jag amatör...????

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar